B1TV 28 Feb 2007 – Dieta Vegetariana Face Furori 2 (6)

7 comentarii »

  1. Ema said

    Am urmarit in ultimele luni aparitia d-lui doctor pe diverse posturi TV, propovaduind alimentatia sanatoasa.

    Doresc sa va prezint consecintele asupara sanatatii a acestei alimentatii, pe care le-am simtit pe propria piele.

    cautat articole medicale in SUA si am gasit mai multe in se care spunea ca in ultimii 10 ani foarte multe
    persoane cu deficienta de B12 ( datorata preponderent alimentatiei vegetariene!) nu sunt tratate pt ca medicii vazand ca nivelul de B12 este in interval spun ca pacientul nu este deficitar. Articolul respectiv spunea ca decizia de deficienta se ia dupa nivelul de homocisteina, in cazul in care nivelul B12 si acid folic este in prima jumatate a intervalului declarat normal,. Am facut homocisteina si mi-a iesit 13.5 iar intervalul normal este
    4.60-12.44 umol/l Deci am gasit singura cauza palorii si cearcanelor. M-am interesat apoi la ce medic trebuie sa merg si am aflat ca la hematolog.

    M-am dus cu analizele si cu articolele medicale luate de pe internet. In prima faza am vazut o oarecare intentie de respingere a ipotezei, exact asa cum scria in articol: a vazut ca am B12 si acid folic in interval si a fost tentat sa zica ca e in regula. Am insistat sa citeasca articolul si la sfarsit a recunoscut ca aia au dreptate. Acum maninc carne si de vita, maninc si oua (inainte le consideram periculoase pentru sanatate).

    Am tinut foarte mult sa va aduc la cunostinta acest caz, pentru ca exact asa cum Dvs propovaduiti „alimentatia sanatoasa” ca si predicatorii baptisti sau penticostali, asa faceam si eu. Cred ca ar fi bine sa le vorbiti telespectatorilor si pacientilor Dvs si despre consecintele grave ale alimentatiei vegetariene.

    Acum voi deschide un site pe internet cu link-uri la articole care evidentiaza ce consecinte grave are deficienta de B-uri (care se gasesc in ficat, carne, oua, alimente pe care Dvs le considerati o bomba). Intre consecintele asupra tecii nervilor cauzate de lipsa de B12 si efectul homocisteinei marite (care este un radical liber considerat mai periculos pt inima si vase decat colesterolul) si colesterol mare datorat alimenatiei ce contine „bombe” de tip carne rosie si oua pe care ati alege-o?

    In speranta ca desi nu cred ca-mi dati dreptate, totusi va informati dand cuvint de cautare pe internet: Vitamin B12 deficiency
    si respectiv homocysteine, si poate mai indulciti sau mai bine zis ingrasati dieta pe care o recomandati si nu expunenti persoanele ce va urmeaza sfatul unui pericol prin care eu am trecut.

    Simptomele pe care eu le-am avut erau tipice de deficienta de B12, dar nici un doctor nu le-a identificat: mi-a crapat limba in toate directiile, noaptea aveam puls intre 100 si 125 batai pe minut, insomnii, urticarie. Toate cu exceptia crapaturilor de pe limba au disparut dupa primele 5 injectii de B12 de 1000 ug (in total am luat 12 injectii si apoi pastile cu toate B-urile (super B complex de la ParaPharm in cantitate de 300% din doza zilnica).

  2. Ema said

    Am urmarit in ultimele luni aparitia d-lui doctor pe diverse posturi TV, propovaduind alimentatia sanatoasa.

    Doresc sa va prezint consecintele asupara sanatatii a acestei alimentatii, pe care le-am simtit pe propria piele.
    Incepand din martie 2003, cand mi s-a depistat colesterolul total de 313, cu LDL peste normal si Hdl scazut
    mi s-a prescris Zocor. Citind pe internet despre efectele secundare ale Zocorului m-am speriat si nu am luat. Am cautat pe diverse site-uri
    in SUA si Franta si am gasit ca semintele de in, si granulele de soia si nucile reduc LDL si cresc HDL.
    Trecand la o alimentatie fara grasimi si consumand zilnic cele trei: in+soia+nuci, in 5 saptamini
    aveam colesterolul normal. Am inceput sa povestesc cunostintelor incantata de descoperire si
    realizare. Incepand de atunci am inceput sa maninc sanatos, exact asa cum Dvs ne indemnati la toate emisiunile.

    La micul dejun fulgi de ovaz cu lapte, o banana si nuci sau cateva stafide. La prinz o supa de zarzavaturi,
    pui sau peste, ciuperci la gratar, multe salate, numai ulei de masline extravirgin. Oua unul pe saptamina sau la doua saptamini.

    Asta toamna insa am observat ca sunt foarte palida si am cearcane. Am facut analize: hemoleucograma completa, viremia
    GTO, GTP etc si totul a iesit in limite normale. Am mers la diversi medici din clinicile universitare din orasul in care locuiesc si s-au emis tot felul de ipoteze: sunt la pragul de declansare a diabetului,
    sau suspect de hepatita B sau C, insuficienta hepatica si/sau renala. Analizele insa au infirmat aceste diagnostice care ma doborau psihic.

    Atunci am inceput sa ma investighez pe cont propriu, facand din cand in cand analize la diverse laboratoare, pt ca
    era clar ca ceva nu e in regula din moment ce cearcanele mele se adanceau si paloarea era cadaverica.
    Dupa trei luni de analize, in sfarsit a iesit ceva anormal RDW marit. Nu am mai mers la medic ci am cautat pe internet
    ce inseamna si de ce este marit. Am aflat ca globulele rosii s-au marit, dar nu transporta oxigen suficient, cauza
    fiind deficienta de B12, folati, B2 si eventual B6.

    Am facut analize pt B12 si folati:

    B12: 284 pg/ml si normal era afisat 179–1162
    Acid folic: 11.4 ng/ml , intervalul normal 2.7-34ng/ml

    Am cautat articole medicale in SUA si am gasit mai multe in se care spunea ca in ultimii 10 ani foarte multe
    persoane cu deficienta de B12 ( datorata preponderent alimentatiei vegetariene!) nu sunt tratate pt ca medicii vazand ca nivelul de B12 este in interval
    spun ca pacientul nu este deficitar. Articolul respectiv spunea ca decizia de deficienta se ia dupa nivelul de homocisteina, in cazul in care nivelul B12 si acid folic este sub jumatatea intervalului declarat normal,. Am facut homocisteina si mi-a iesit 13.5 iar intervalul normal este
    4.60-12.44 umol/l Deci am gasit singura cauza palorii si cearcanelor. M-am interesat apoi la ce medic trebuie sa merg si am aflat ca la hematolog.

    M-am dus cu analizele si cu articolele medicale luate de pe internet. In prima faza am vazut o oarecare intentie de respingere a ipotezei, exact asa cum scria in articol: a vazut ca am B12 si acid folic in interval si a fost tentat sa zica ca e in regula. Am insistat sa citeasca articolul si la sfarsit a recunoscut ca aia au dreptate. Acum maninc carne si de vita, maninc si oua (inainte le consideram periculoase pentru sanatate).

    Am tinut foarte mult sa va aduc la cunostinta acest caz, pentru ca exact asa cum Dvs propovaduiti „alimentatia sanatoasa” ca si predicatorii baptisti sau penticostali, asa faceam si eu. Cred ca ar fi bine sa le vorbiti telespectatorilor si pacientilor Dvs si despre consecintele grave ale alimentatiei vegetariene.

    Acum voi deschide un site pe internet cu link-uri la articole care evidentiaza ce consecinte grave are deficienta de B-uri (care se gasesc in ficat, carne, oua, alimente pe care Dvs le considerati o bomba). Intre consecintele asupra tecii nervilor cauzate de lipsa de B12 si efectul homocisteinei marite (care este un radical liber considerat mai periculos pt inima si vase decat colesterolul) si colesterol mare datorat alimenatiei ce contine „bombe” de tip carne rosie
    si oua pe care ati alege-o?

  3. marius said

    Retrimit mesajul pentru ca primul continea link-uri active si probabil wordpress l-a trimis automat in lista de moderare si vad ca dupa 3 zile tot nu a aparut.

    D-na,

    Nu ar fi trebuit sa va surprinda deloc ce vi s-a intamplat, dar asta nu inseamna ca o dieta strict vegetariana nu poate fi sanatoasa. Trebuie doar putina informare inainte. Exista persoane care sunt strict vegetariene (fara carne, oua, lapte etc.) de zeci de ani si sunt perfect sanatoase. Majoritatea celor care sunt strict vegetarieni nu o fac pentru sanatate, ci pentru animale, din motive etice. Acestia se numesc vegani. Mai nou foarte multi adopta aceasta dieta, datorita ingrijorarilor referitoare la incalzirea globala, zootehnia fiind printre principalele cauze (18% din gazele cu efect de sera sunt produse de animalele de ferma, in mod direct sau indirect, iar 13% de sectorul transportator).

    In primul rand, vreau sa incep prin a spune ca American Dietetic Association (cea mai mare din lume peste 65,000 de membri) si Dieteticiens of Canada in Position paper on vegetarian diets* (Iunie, 2003) spun ca dietele vegetariene bine planificate (inclusiv cele strict vegetariene, adica fara nici un fel de produs de origine animala) sunt potrivite oricarei persoane, bebelus, copil, batrani, mame insarcinate, mame care alapteaza etc. Citez un fragment (pentru detalii vedeti siteul): A vegetarian, including vegan, diet can meet current recommendations for all of these nutrients. In some cases, use of fortified foods or supplements can be helpful in meeting recommendations for individual nutrients. Well-planned vegan and other types of vegetarian diets are appropriate for all stages of the life cycle, including during pregnancy, lactation, infancy, childhood and adolescence. Vegetarian diets offer a number of nutritional benefits, including lower levels of saturated fat, cholesterol, and animal protein as well as higher levels of carbohydrates, fiber, magnesium, potassium, folate, and antioxidants such as vitamins C and E and phytochemicals. Vegetarians have been reported to have lower body mass indices than nonvegetarians, as well as lower rates of death from ischemic heart disease; vegetarians also show lower blood cholesterol levels; lower blood pressure; and lower rates of hypertension, type 2 diabetes, and prostate and colon cancer.

    Revenind acum la B12. Efectele deficientei vitaminei B12 pot fi foarte grave pana la distrugeri ireversibile ale sistemului nervos, de aceea merita toata atentia si nu trebuie desconsiderata. Inainte de orice discutie ar trebui lamurit ca unele persoane se nasc fara factorul intrinsec, neabsorbind indeajuns vitamina B12. De cate ori se detecteaza o deficienta de B12 trebuie verificat si factorul intrinsec. Depozitele acestei substante ne ajung cativa ani buni, dar noi nu trebuie sa ajungem la deficienta. Vitamina B12 este produse de bacterii, nu de animale si nici de plante. Doar bacteriile pot produce aceasta vitamina. Animalele nu o produc, ci o preiau din natura si o depoziteaza, la fel ca si noi. Din cate s-a observat, plantele nu o preiau pentru ca nu au ce sa faca cu ea. Fizic, noi suntem animale vertebrate si la fel ca si elefantul, maimuta, porcul etc. putem lua direct B12 din natura. Aceste animale nu au nimic special care ar produce aceasta vitamina, insa e o diferenta intre om si restul animalelor. Noi stam la bloc si mancam din oala, animalele stau pe camp si mananca de pe jos, nespalat, nefiert. Din cauza aceasta apar doua probleme: 1) prin spalare/fierbere vitamina B12 este distrusa/inlaturata 2) bacteriile care ar produce B12 nu apuca sa intre in organismul nostru pentru ca sunt omorate inainte. Noi avem bacterii in organism care produc B12, dar din pacate majoritatea se afla in intestinul gros, iar B12 este absorbit in intestinul subtire. Pentru restul animalelor, exceptand omul, nu exista nici un fel de problema pentru ca ingereaza si vitamina B12, dar si aceste bacterii. In concluzie, am putea fie sa traiam ca restul animalelor sau am putea trai in confortul din ziua de astazi, consumand alimente care contin B12 si/sau suplimentand aceasta vitamina. Doar produsele de origine animala contin B12 (am explicat mai sus de ce), dar sunt si produse strict vegetariene fortificate. Produsele de origine animala au foarte multe dezavantaje pentru sanatate, de aceea este de n ori mai preferabil sa consumam alimente vegetariene fortificate cu B12 sau sa ne suplimentam singuri dieta cu vitamina B12. Nu trebuie sa ne fie teama de suplimentarea cu vitamina B12 pentru ca nu este artificial produsa, ci doar este un produs al unei culturi cu bacterii crescute in laboratoare. In plus, persoanelor peste 50 de ani le este recomandat sa suplimenteze B12 pentru ca factorul intrinsec scade

    Exista mai multe tipuri de B12, cea mai cunoscuta fiind cianocobalamina. Pe langa B12 activ, exista si B12 analog care nu poate fi folosit si chiar mareste cantitatea necesara de B12 activ de care avem nevoie. De aceea daca cineva vrea sa verifice cum sta cu vitamina B12, trebuie neaparat sa verifice si nivelul homocisteinei. Persoanele care consuma de exemplu multe alge (ex. spirulina) vor iesi la analizele de B12 in regula, dar la homocisteina poate sa fie dezastru pentru ca algele au B12 analog, nu activ de care avem noi nevoie. Multa vreme s-a crezut ca unele plante au B12, dar s-a dovedit ca era de fapt B12 inactiv. Cercetarile sunt ingreunate si de faptul ca B12 se gaseste in cantitati minuscule in natura si sunt foarte greu detectabile. Au fost multe studii si va mai fi nevoie de inca multe studii pentru o lamurire completa.

    Speculatii sunt multe, iar unele probabil ca se vor dovedi a fi adevarate, insa noi trebuie sa ne bazam deciziile doar pe certitudini, nu pe speculatii pentru ca este vorba de viata noastra sau a altora in loc. Exista speculatii ca ar fi in mod normal in apa din rauri, sau destula pe fructele nespalate, etc. Insa tinand cont de situatia in care ne aflam, este periculos sa consumam alimente nespalate pentru ca ne putem alege cu diverse boli. Daca traiam prin copaci poate era altceva. Eu cred ca trebuie sa fim responsabili si sa ne bazam faptele pe ceea ce stim, nu pe ceea ce suntem nesiguri. Deci daca ati facut alegerea inteleapta si ati renuntat la orice produse de origine animala, nu uitati sa va suplimentati dieta cu vitamina B12. In Romania cea mai simpla metoda este sa consumati 10 micrograme / zi (se gaseste in fiole de cate 50mcg de la zentiva) pusa in mancare sau sub orice alta forma, dar fara sa o incalziti peste 50 de grade celsius.

    Pentru cei care cunosc limba engleza: http://www.VeganHealth.org (detalii despre nutritia veg*ana) si http://www.veganhealth.org/articles/vitaminb12 (absolut tot ce vreti sa stiti despre B12)

    In limba romana: http://www.svr.ro (Societatea Vegetarienilor din Romania)
    ––
    (*) http://www.eatright.org/cps/rde/xchg/ada/hs.xsl/advocacy_933_ENU_HTML.htm

    • mery said

      Nimic adevarat,in urma unei boli incurabile mia venit ideea de a schimba alimentatia-fara proteine animale si mai putin copt-alimente fierte…am trecut pe o dieta vegana.Si am putut demonstra doctorilor mei din italia ca ma pot vindeca singura.Am facut tot ce mia spus inima sa fac,si rezultatul se vede analize perfecte la 62 de ani.Asa ca trebuie curaj si sa nu ne bazam pe ginduri negre.Totul e sa putem demonstra farmaciilor ,medicilor ca se poate trai f.bine si cu banuti la buzunarul tau si nu la al lor.Am 9 ani de cind am avut cearta cu medicii care pe linga bolile grave pe care le aveam mi-au mai adaugat si alte boli cu incercarile si experimentarile lor.Asa ca vrajala cu B-eurile nu tine.Eu maninc o data pe zi si postesc cind vreau,stau f.bine sint plina de energie ca la 20 de anni.Ma antrenez cu nepoatele mele la execitii fizice AEROBICA si mersul prin paduri zilnic cite una ora si jumatate.Sint o persoana fara studii universitare dar am invatat multe lucruri di citit,si ma pot bate cu un doctor ,adica cu EXPERIENTA facuta pe corpul meu si nu pe corpul animalelor.Astept o noua viata unde voi lua totul de la cap dar cu un succes de suta la suta.Voi avea tot ce-mi doresc de la NATURA,VIATA,DZEU. Va urez fratii mei SANATATE.

  4. Monica said

    Doamna, pretindeti ca ati mancat sanatos si enumerati in veselie lapte, oua, carne… revizuiti-va, mai bine, dieta, decat sa improscati intr-un medic cu experienta exact in nutritie.
    sunt vegetariana, va pot trimite analizele sangelui facute anual de teama unor alarmisti ca dvs, ca sa vedeti ca sunt mai mult decat bune.
    mai e ceva: am trecut la dieta aceasta fara sa am colesterol de neimaginat sau o dimensiune de balena. Doar pentru ca vreau sa traiesc mai mult si sa nu am de reparat mai incolo. un copil care nu este indopat cu prostioare din fasha nu are de ce sa pofteasca dulciuri, inghetata, fast food.

  5. Valentin Grigore said

    Spuneti ca ati urmat o dieta bazata pe hrana sanatoasa, dar totul este un fals vazand ce anume ati mancat. Si trageti niste concluzii absolut derilante: „consecintele grave ale alimentatiei vegetariene.” Tin sa va spun ca sunteti intr-o eroare totala. Cautati sa vedeti sursele sanatoase de vitamina B12, este un mit ca se gaseste doar in carne.
    Am 40 de ani, sunt vegetarian (nu lacto-vegetarian) de aproape 17 ani. Sotia si copiii la fel. Copilul cel mic, in varsta de 16 ani, este vegetarian de cand a fost nascut. Toti suntem perfect sanatosi. Copiii au performante greu de egalat de alti colegi… sunt olimpici la cate 2-3 discipline, stiu cate 2-3 limbi straine, au o dezvoltare normala, sistemul imunitar in regula, toate la un nivel superior colegilor si prietenilor care mananca „normal”. Si ca sa nu aveti pareri preconcepute: suntem crestini ortodocsi.
    Dr. Virgil Stroescu este un om de mare valoare, bun specialist si practicant… si in plus are o mare calitate: spune adevarul, in ciuda tuturor presiunilor marilor profitori de pe urma gloatei necunoscatoare, care se indoapa cu otrava cumparata pe bani.

  6. me said

    pot spune un singur lucru, de care sunt 100% sigura: cei care consuma carne multa se prostesc, se indobitocesc si imbatrinesc mult mai devreme decit cei care se bazeaza in alimentatie pe legume si fructe.
    de mica am evitat carnea, nu fiindca mi-a impus cineva, asa am simtit. mincam rareori cite un gratar. exact cum spuen cineva mai sus, sunt mult peste media de inteligenta a celorlalti si nu pot sa nu observ greutatea cu care proceseaza creierul carnivorilor. de 1 an am renuntat la vita si porc, uneori maninc pui si peste, insa 80% alimentatia mea e bazata pe legume. sunt perfect sanatoasa, nu am avut nici o boala in viata mea, in afara de raceala. am 50 de kg, nu sufar de crestere in greutate. si nu sunt vegetariana, dar probabil usor-usor voi ajunge acolo.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: